torsdag, maj 10, 2007

Dålig dag

Ett ämne nu för tiden verkar ju vara mitt jobb. Så jag fortsätter. SKITJOBB!
Det är tråkigt, enformigt, deprimerande och det är inte utmanande eller utvecklande någonstans. Dessutom, och det här är det jobbigaste, det finns gott om surgubbar som bara klagar. Inte ett positivt ord sedan jag började för drygt sex månader sedan. Det är inte bara tråkigt och deprimerande. Det bryter ner mig.

"Jag vill inte tyna och slockna och dö"
Fotogen - Cirkus Miramar

Så ni som läser här. Om ni känner till något jobb som är ledigt och som det finns en realistisk chans att jag kan få så hör av er. Snälla. Jag ber.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

fritidsledare i landsbro var det va? :)

10/5/07 21:58  
Blogger Oscar skrev...

haha. det var faktiskt skolpastor/fritidsledare så det känns inte helt som att det är dit jag ska. hade det bara varit fritidsledare så hade jag varit väldigt sugen. men pastors grejen är inte min grej.

10/5/07 22:12  
Anonymous Anonym skrev...

flytta till uppsala och plugga och häng med mig och david?

11/5/07 12:35  
Blogger Oscar skrev...

mja. uppsala är en trevlig stad iofs. men troligtvis flyttar jag till linköping och pluggar hösten 2008. men jag ska fundera över uppsala också, förslag på vad jag ska plugga?

11/5/07 14:21  
Anonymous Anonym skrev...

Hemtjänsten i Nässjö över sommaren? Trevlig arbetskamrat.

11/5/07 19:28  
Blogger Oscar skrev...

arbetskamraten må vara trevlig. men jag vill inte byta ett fast jobb emot ett sommarjobb. och jag vill verkligen inte jobba med gamla människor. min mamma skrämde bort mig från den sektorn när jag var liten och följde med henne till jobbet. blä.

11/5/07 22:56  
Anonymous Anonym skrev...

om du vill ha jobb på sapa i vetlanda är de kolugnt, fast iochförsig är de ju också ett industrijobb=/

12/5/07 00:43  
Anonymous Anonym skrev...

du kan plugga webdesign med mig? :) fast det är iofs en distanskurs. men, äh, det finns massor! det är bara att välja och vraka. och uppsala ÄR en fin stad (jag finns ju här).

14/5/07 15:35  

Skicka en kommentar

<< Hem