lördag, december 23, 2006

Dagen före dagen är dagen

Jag har precis slagit in julklapparna inför morgondagen. Vi ska fira redan imorgon med pappa och hans fru. På julafton är det firande hemma hos mormor och morfar med mamma och hennes sambo.

Så därför har jag slagit in de paket som inte var inslagna redan. De flesta av de klappar jag ska ge bort ska jag ge bort imorgon. Jag och mina syskon har kommit överens om att byta klapparna imorgon. Tillsammans med pappa. Annars hade det blivit lite väl lite. Dessutom så får vi ju paket av mormor och morfar på julafton.

Jularna har alltid varit ett orosmoment sedan mina föräldrar skiljde sig. Det har varit olika firanden varje år och har man varit van vid samma slags traditionsenliga firande i femton år så blir det lätt lite lustigt. Men nu känns det bra. Jag har en känsla av att det kommer bli bra imorgon. Alla verkar ta det på ett ganska avslappnat sätt. Fast det kanske bara är ett sätt att handskas med sin inre kamp utåt. Sätta upp en mur. Nej. Jag tror att det kommer bli en bra dag imorgon. Det kommer vara mysigt, trevligt och juligt. Hoppas.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Det låter lite som jularna hos oss sen mina föräldrar skiljde sig. i år är första julen med pappas nya tjej & hennes barn på riktigt så jag firar med att stanna kvar i stockholm & jobba. :P

23/12/06 11:42  
Anonymous Anonym skrev...

Det var väl själva fan vad du särskriver.

23/12/06 22:46  

Skicka en kommentar

<< Hem