lördag, december 23, 2006

Det gick bra idag

Ja, sannerligen så gjorde det det. Det gick bra. Hela dagen har varit bra. Så där skönt avslappnad som jag hade hoppats på innan. Inget krystat och nervöst. Dagen har varit lugn och skön. Gått i ett lagom tempo.

Jag tycker alla har präglats av lyhördhet och ödmjukhet. Ingen har tjurat ihop, ingen har stört sig nämnvärt på någon och alla verkar haft en bra dag. Så skönt. Det kanske är för att vi blivit äldre. Uppskattar andra saker än när vi var små och har vant oss vid att julen inte firas på samma sätt år efter år längre.

Hursomhelst så har jag håvat in ett par riktigt trevliga julklappar. Min syster gav mig en ukulele. Det ska bli riktigt roligt att börja spela på den. Min bror gav mig en dvd, inte vilken dvd som helst. Foo Fighters - Skin and Bones. Har bara tittat på två låtar hittills men den verkar lovande, mycket lovande. Deras akustiska turné verkar varit en succé.

Imorgon är det som sagt julfirande hos mormor och morfar. Mamma ringde innan idag och berättade att morfar var dålig. Han har 39 graders feber. Men tydligen ska vi dit ändå. Morfar har hypat den här julen som den sista. Något jag inte förstår. Varför sikta så för? Okej om han tänker så själv men han behöver väl inte tjata om det så förbaskat? Jag hoppas bara att han orkar med morgondagen och att det blir en bra och trevlig dag. Hoppas hoppas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem