söndag, februari 11, 2007

Skiftvecka nr 2

Imorgon ringer klockan vid 04:00. Det är min första vecka med förmiddagsskiftet. Jag börjar klockan 05:00 och slutar 14:00. Det känns skönt att komma hem tidigt. Men jag är rädd för att vara totalt slut och däcka på soffan direkt. Dessutom har jag haft ångest sen i eftermiddags över att jag behöver gå och lägga mig så tidigt. Jag siktar på 21:30 ikväll ungefär. Känns så där lagom kul.

Den här veckan jobbade jag måndag till torsdag emellan 13:45 och 22:30. Det gick bättre än vad jag trodde först. Det är ju först och främst bara fyra dagar. Och timmarna gick snabbt. Ledig fredag också. Men jag saknade cellgruppen i torsdags.

Om någon läser som jobbar eller har jobbat tvåskift så skriv gärna lite tips i en kommentar om hur ni sover och lever i allmänhet. Just nu känns det nämligen hopplöst att ens ägna sig åt några kvällsaktiviteter i veckan.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

som ja sagt innan:) gå o lägg dig en timme elle två efter att du kommer hem så kommer du orka kvällens äventyr:)

13/2/07 03:27  

Skicka en kommentar

<< Hem