tisdag, januari 02, 2007

2006

Det var så dags för ett försök till en summering av 2006.

2006 började ganska "vanligt". Jag hade hösten 2005 börjat på en teamutbildning och jobbade som ungdomsledare i eksjö pingst. Vårterminen 2006 var den sista på den ett år långa utbildningen.

I början av året så hade min motivation och mitt humör pekat stadigt nedåt. Förutom vissa ljusglimtar i vardagen så tyckte jag att det mesta var tråkigt. Tyvärr. En sak som dock skedde i början av året. Närmare bestämt den 4e februari. Var rätt så fantastisk, och ligger så här i slutet av året fortfarande högt på listan över årets bästa händelser.

4e februari var lika med Foo Fighters på Hovet. En otroligt bra konsert. 2006 präglades av fler konserter än tidigare år också.
Äntligen! som Gert brukade säga till Horace.

Det var också i början av året (februari, mars någon gång) som jag testade på dansmatta första gången. Jag ägde på lättaste svårighetsgraden.

Månaden mars var präglad av påskdrama. Panik och stress var vardag och ett tag var jag uppriktigt orolig. Men all planering och övning resulterade i en mycket uppskattad föreställning på långfredagen. Vi fick ihop det i år igen.

Efter påsk så var det som att luften gick ur. Motivationen försvann lite granna och resten av tiden som ungdomsledare blev egentligen bara en väntan på sommaren. Jag gick på rutin och försökte hålla upp stämningen så gott som det gick.

I maj var vi iväg ett gäng på Ung Kraft i Huskvarna. En mycket bra kväll med en hel massa bra band.

Resten av 2006 presenteras senare i veckan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem