söndag, juni 26, 2005

Omotiverad

Jag är fruktansvärt omotiverad att jobba. Det jag skrev om jobbet 2005/06/22 stämmer inte längre, inte just nu. Jag har ett tråkigt jobb. Det är inte stimulerande på något vis. Man gör samma sak hela tiden. Ibland dyker det dock upp ett problem. Det är enda tillfället man får att träna sitt intellekt. Det finns en positiv sak till med jobbet. Det danar karaktären. Man mognar och tar beslut lättare och snabbare. Det kommer nog vara till hjälp i höst.

Den här sommaren har jag definitivt kommit fram till att jag inte vill jobba med datorer i alla fall. Man ska visst aldrig säga aldrig men jag vill inte jobba med det än, inte på flera år. Jag känner absolut inget sug efter att utbilda mig till något som har med datorer att göra.

Jag har just nu en extrem längtan till hösten. Ungdomsledare. Det ska bli ett fantastiskt år tillsammans med Gud, bibelskolan och ungdomar. Det ger så mycket mer att arbeta med folk än med datorer.

Idag blev jag helt deprimerad av att Nyhemsveckan är slut. Det var så härliga möten. Både på ungdomshelgen och kanske det bästa mötet, i mina ögon, ungdomsmötet i lördags. Men det går snart till nästa år och nästa Nyhemsvecka. Längtar redan och vill verkligen vara där hela veckan då. Det återstår att se om det går. Försöka går alltid.

Folk säger att Jesaja var en spännande man.
Det ska jag börja ta reda på nu..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem