fredag, juli 07, 2006

The Toxic Avenger

Jag kikade på Toxic Avenger Part II igår kväll. En film gjord av Troma, som är kända för att göra lågbudget-splatterfilmer.

Hade ett minne av ettan som ganska underhållande och en trea på filmtipset skvallrade ändå om att jag fann den okej i alla fall.

Del två, av de fyra filmerna som gjordes om Toxie, var dock inte alls lika bra. Kanske precis som en vanlig uppföljare oftast är. Men under filmens gång väcktes mina tankar och jag mindes tillbaka på min barndom.

Under tiden då jag var som mest intresserad av Turtles, He-Man och andra plastfigurer att leka med fanns det också en figur som kallades Toxie. Han ingick i ett gäng kallat Toxic Crusaders. Det fanns också en kortlivad tecknad tv-serie om Toxie och hans gäng.

Hur kommer man på tanken att basera en leksak och tecknad tv-serie för barn på en karaktär som Toxic Avenger? Vad jag har förstått efteråt så var tv-serien inte för lyckad men leksakerna bättre. Personen/personerna bakom det här måste varit lite vrickade.

Men i vilket fall som helst så tyckte jag att Toxie var en av de häftigaste leksakerna när jag var liten. Men jag fick aldrig någon sådan gubbe. Utan fick nöja mig med Turtles och He-Man. Vilket inte var fy skam det heller.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

hehe okej. :) vad gjorde du där då? nu var det ganska mycket folk där. pågick någon orgenteringstävling i trakterna bland annat.
Jo, den var bra. Jag har inte lyssnat så mycket på de förut med några bra låtar hade de allt. :)

10/7/06 15:00  
Anonymous Anonym skrev...

Guuuuuud vad grymt att efter en spontansökning på "Pollifaxen" på google (för att fastställa att det inte tillkommit flera på sistånde) hitta en träff som leder till en blogg som länkar till mig :D

Vem är du? Filmtipsare gissar jag? Oj oj oj, känner mig värsta cool!

11/7/06 20:54  
Anonymous Anonym skrev...

Jag har ett minne av att jag ska ha/haft en sån där gubbe, jag letade på vinden för ett tag sen men hittade den inte. Måste nog leta mer, eller fråga mina föräldrar.

11/7/06 21:06  

Skicka en kommentar

<< Hem