måndag, juni 19, 2006

Nu grönskas det..

I helgen var det Nyhemsveckans ungdomshelg. Det var helt okej. Det roligaste campandet genom alla år. Tyvärr var det för varmt att vara inne i tältet så vi låg utanför under nästan alla möten. Det ger inte lika mycket, men det var skönt att komma iväg och softa lite med polare. Vi ifrån Eksjö hade ansvar för 24/7-bussen. Det är klart att det är bra och så. Men jag var ändå lite motvillig (som precis alla andra verkade vara). Är man bara där i två nätter så vill åtminstone jag träffa folk och umgås. Men det var gött i bussen också. Jag hann träffa de flesta jag ville träffa.

Idag har jag fortsatt med golvet hos mormor och morfar. Jag är livrädd varje gång jag, eller någon annan, går på det. Jag litar inte på golvet. Det kommer säkert falla sönder och samman om någon månad. Men jag har i alla fall lagt klart det nu och imorgon ska vi ställa in alla möbler och tvättmaskinen. Sen är det över och förhoppningsvis slipper jag sätta min fot i den där tvättstugan igen.

En annan sak som hände idag var att jag fick lite indikationer på att jag kanske har möjlighet till ett sommarjobb. Hoppas hoppas. Jag skulle verkligen behöva det. Jag håller båda mina tummar.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Jo, det är kanske en konstig formulering att säga att de ligger på is. men det är så få som uppdaterar under sommaren. semester och solsken gör att ingen sitter vid datorn.
kul om du får sommarjobb, men varför litar du inte på golvet?

20/6/06 16:09  

Skicka en kommentar

<< Hem