onsdag, januari 03, 2007

2006

4 juni slutade jag så mitt teamår. Det var skönt. Läsåret hade bjudit på många utmaningar och mycket skratt. Men samtidigt många stunder av allvar och svårigheter. Jag är nöjd med den tiden dock. Jag utvecklades mycket rent personligt och lärde mig saker om mig själv. En del som jag inte ville veta, och andra saker som var betydligt roligare att upptäcka.

Sommaren då? Jo, sommaren 2006 var en av mitt livs bästa. Jag var arbetslös efter teamåret och hade inte lyckats få något sommarjobb. Men som tur var behövde mormor och morfar hjälp med hus och trädgård.

Att hjälpa till hemma hos mormor och morfar innebar bra tider och lätt att få ledigt för att göra annat. Perfekt.

Jag hängde väldigt mycket med polare och min bror och jag hade massa skoj. Bland annat så var vi iväg på Nyhemsveckans ungdomshelg. Jag var även på Nyhem över midsommar tillsammans med Fidde.

Sen startade vi ett band också. Robert, Lina, Alfred och jag. Det var kul. Tyvärr så repar vi aldrig.

Annars präglades sommaren av mycket grillkvällar och softande tillsammans med polare. Vi var även på Where the action is i Huskvarna. Det var mycket bra. Mycket bra.

I augusti när skolorna började gick jag och anmälde mig som vikarie. Det blev ett par månader som timvikarie på högstadie och mellanstadie innan jag fick ett fast jobb.
Sedan slutet av oktober jobbar jag på Bruzaholms Bruk.

Och det är ungefär det jag ägnat mig åt 2006 års sista månader. Jobba på ett gjuteri. Förutom att spela Horace Engdahl i ett juldrama då.

2006 var i stort ett bra år. Det började halvtaskigt men sommaren var helt fantastisk. Och nu är det skönt att äntligen ha ett fast, "riktigt", jobb. Även om det inte är världens roligaste och mest glamourösa jobb.

Nu väntar jag bara på sommaren 2007 som ska bli ännu mer fylld med konserter och grillkvällar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem