tisdag, januari 03, 2006

Why do I fall in love with every woman I see who shows me the least bit of attention?

Ett tag sedan nu. Jag har firat jul. Varit på Öland och i Stockholm. Trevligt. Intensivt och tiden har gått alldeles för snabbt. Precis som vanligt.

Jag har hunnit med att köpa en iPod också. Trevligt, väldigt trevligt. Nu har jag all min musik med mig vart jag än går. Det är helt fantastiskt. Vilken känsla att slippa ångesten över vad som förtjänar sin plats på mp3spelaren. Nu är det bara rulla runt lite i menyerna och hitta ett album som verkar trevligt för stunden.

Jag har inte riktigt kunnat släppa tankarna ifrån personen som jag drömde om innan jul. Kvällen innan julafton låg jag i soffan hemma hos min syster och svåger och kunde inte ta tankarna ifrån henne. Det gick bara inte. Kvällarna i Stockholm avslutades också med att hon dansade på mina näthinnor tills jag somnade. Hon är en hel galax ifrån mig men ändå så är min åtrå för henne fortfarande här. Olikheteterna emellan oss är så stora, hon verkar så bekymmersfri och spontan hela tiden. Jag å andra sidan. Jag bekymrar mig över allt och är bara spontan ibland när jag känner att jag kan. Det är precis som vanligt med andra ord. Jag blir besatt av en person som jag aldrig ens skulle kunna få låna ett litet tag.

Dagens album: Kent av Kent

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem