tisdag, september 12, 2006

Landstinget

Valet är på söndag. Jag har ännu inte bestämt mig för vilket parti jag ska rösta på. Jag väljer emellan de tre stora på vänsterflanken i både kommun och riksdagsvalet. Men vilka har egentligen bäst åsikter i landstingsvalet? Och hur får man reda på det. Inga debatter på tv berör ju ens landstingsvalet särskilt mycket.

Min idé var att besöka valstugorna. När jag kom dit, ja, då var alla valstugorna stängda. Inte något parti hade sin stuga öppen. Tack för fisken och lycka till.

Jag fick en kallelse till folktandvården idag. Det kommer bli dyrt..

2 kommentarer:

Blogger David skrev...

tre stora? miljöpartiet, räknas det som stort eller har jag missat ngt runt 4% gränsen? :) Annars måste jag hålla med dig, ruskigt svårt att veta lokalt vad partierna tycker. Personligen röstar jag mer på person än parti när det inte gäller riks.

14/9/06 00:17  
Blogger Oscar skrev...

klarar man 4% så är man väl ett stort parti?

14/9/06 00:37  

Skicka en kommentar

<< Hem