måndag, augusti 28, 2006

Teacher teacher

Klockan var 7:35 när telefonen ringde. Yrvaket tittade jag upp, letade reda på telefonen. En snabb titt på displayen, okänt nummer. Jag harklade mig och svarade.

- Oscar
- Hej, det var Karin på Grevhagen här. Du ville gärna vikariera som musiklärare.
- Uhm, javisst.
- Vad bra, vi behöver en till fyra lektioner idag. Kan du komma.
- Javisst, det går bra.
- Då kommer du så fort du kan?
- Javisst. Hej.
- Hejdå.

Snabbt in i duschen, ut igen. Borsta tänderna och slänga iordning håret. Regn ute, på med anoraken. Klockan var nu 7:48. Cykla snabbt, snabbare. Framme snart.

När jag väl var framme fick jag direktioner.

- Du får göra vad du vill. Dom har inte börjat med något än så du får hitta på vad du vill.

Resten av dagen spenderade jag tre (det var inte fyra) lektioner med att ha musiktävling med 6b, 6a och 5a. Det hela flöt på bra. Lektionerna var bara femtio minuter långa och tiden går snabbt med tävlingsinriktade barn. Nu hoppas jag bara på att jag får lite fler lektioner snart och gärna på högstadiet istället. Men min första dag som vikarie var rolig.

Och jag har dessutom sökt ytterligare ett jobb idag. Snart får jag ett på ren sannolikhetslära.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem