lördag, augusti 19, 2006

Bröllop imorgon

Jag ska på bröllop imorgon, och ärligt talat så är jag inte speciellt sugen på det just nu. Varför vet jag inte. Det är en gammal teamkompis som gifter sig. Självklart är det jättekul och så där. Men ändå, jag har aldrig gillat bröllop, begravningar, stora fester, etc.

Men den känslan som infinner sig mest just nu är nervositet. Jag har nämligen lovat att fotografera lite. Jag fick frågan i början av juni om jag ville fotografera på festen. Och visst tänkte jag, det är ju jättekul. Jag tycker det är roligt att fota och en bröllopsfest är ju perfekta stället att utvecklas och utmanas på. Jag ställde upp direkt.

Nu när det har närmat sig så har jag fått ytterliggare instruktioner. Jag ska inte bara fotografera på festen. Utan jag har även fått till uppgift att fotografera alla gäster när de kommer till festen, till ett album med hälsningar ifrån alla. Min första tanke var "Så kul!". Min andra tanke var "Tänk om alla bilder blir värdelösa".

Jag är just nu livrädd för att ljuset ska vara dåligt och att jag inte har utrustning nog att göra något åt det. Jag har ju inte ens en systemkamera. Jag funderade på att låna en, men att fotografera på en bröllopsfest med utrustning som jag inte känner. Nej, jag valde att använda min Fuji Finepix S5600.

Men någonstans långt inne så känns det ändå som att jag kommer klara det. Jag har ju fotat massor det senaste året. Senaste tiden har jag faktiskt tyckt att en del kort blivit bra också. Dessutom har jag redan fotograferat på ett lite mindre bröllop i sommar. Efter det bröllopet användes ett av mina foton på tackkorten. Och det blev fint.

Det är bara tur att jag inte ska fota vigeseln. För det är jag verkligen inte redo för ännu.

1 kommentarer:

Blogger Vilse skrev...

Jag åkte på att fota på min brors bröllop förra månaden. Vigsel, middag och fest. Som tur var kunde jag dra laptopen med mig och tömma min kamera mellan varven, så jag kunde ta massor av bilder. Några av dem blev t.o.m. bra.. Och en av bilderna blev deras tackkort.. =)

Att fota gästerna till albumet blev syrrans uppdrag, med digitalkamera och "riktig" systemkamera. Så jag slapp det iaf.. he he...

30/8/06 00:42  

Skicka en kommentar

<< Hem