torsdag, augusti 24, 2006

Vi har aldrig varit så få sedan år 2000

Jag tillhör en exklusiv skara på lite drygt 7% av landets befolkning som är arbetslösa. Det börjar bli en exklusiv klubb det här. Men jag planerar att lämna den för kollektivet snart.

Jag har idag sökt fyra jobb. Ett på McDonalds och tre på ett bruk. Jag känner mig så duktig när jag sökt jobb och mitt nya personliga brev känns mycket bättre än det förra. Så jag har stora förhoppningar.

Jobbet på McDonalds är tre mil bort och bara på 70-80%. Det är inte direkt mitt första val men det kan väl fungera tillsvidare. Det kanske går att få en heltidstjänst ganska snabbt. Men helst av allt vill jag ha ett av jobben på bruket. Varför?

Det finns endast en anledning till varför jag vill jobba på bruket. Den enkla anledningen är att jag tycker det skulle vara så kul att på frågan "Var jobbar du då?" få svara "Jag jobbar på bruket." För vi älskar Smala Sussie. Det gör vi.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

jag har fortfarande inte sett smala sussie!

25/8/06 23:04  

Skicka en kommentar

<< Hem