tisdag, september 19, 2006

Tröttsamt och omotiverande

Okej. Jag är fortfarande arbetslös. Visst, jag har mina timmar på skolorna. Det har blivit minst fem timmar varje vecka sedan skolstarten. Men ändå så får jag panik och ångest.

Jag har räkningar att betala. Jag behöver köpa mat ibland. Men kan jag göra det nu? Nej. Jag har 21 kronor på kontot och räkningar på 520 kronor att betala innan oktober månad. Idag har det känts hopplöst.

Jag har varit helt omotiverad den här veckan också. Jag blir det när jag vill göra något åt min arbetslöshet men inte hittar några jobb att söka. Dessutom är Eksjö inte staden där man går ut och hittar ett jobb bara man lämnar in sitt CV i närmsta affär. Nej, ICA har en lista så lång som 2 A4-sidor lång på folk som vill jobba där. Lycka till att komma in där utan att ha praoat när man gick i åttan.

En sak har jag i alla fall gjort idag. Jag har fyllt i allt som går att fylla i på arbetsförmedlingens hemsida. Så imorgon, efter att jag vikarierat för någon klasslös lärare, så ska jag titta in i deras lokaler och bekräfta att jag vill bli inskriven. Fast att jag egentligen inte vill det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem