söndag, april 09, 2006

Dags för våren att komma

Slutet på veckan har varit lite jobbigt. I torsdags så var det minusgrader, jag var tvungen att gå upp tidigt och på kvällen var jag inte alls på humör för någonting men jobbar man sådana tider så gör man. Mitt jobb är inte det bästa att komma omotiverad och lättirriterad till dock. Det speglar av sig på ungdomarna snabbt. Ibland önskar man att man kunde ta ledigt.

På fredagen så försov jag mig. Jag har gjort det alldeles för mycket senaste månaden. Det blev än liten tillrättavisning av min "chef". Såg hur han var missnöjd men ändå blev det inte så allvarligt som jag trodde först. Jag vet inte vad jag ska göra åt min morgontrötthet. Hur mycket eller lite jag än sover så är jag ändå trött på morgonen om jag väcks av ett alarm. Det håller på att bli ett stort problem. Men jag kanske gör det större än vad det egentligen är?

Idag fick jag sova utan att väckas i alla fall. Underbart. Det slutade med att jag vaknade vid ett. Gick till en maskerad vid halv sju-tiden. Det var oerhört mycket roligare än vad jag trodde. Jag hade förväntningarna ställda på noll och gick halvt om halvt brottandes med mig själv om jag egentligen hade något där att göra. Det slutade med en riktigt trevlig kväll och mycket skratt.

Alfred och Robert har filat på låtar ikväll. Det verkar bli kul. Sen ska vi bara skriva text också. En är ju i alla fall klar i tanken. Blir säkert krångligt att hitta rätt ord bara. Men det ger sig.

Det är dags för våren att komma nu. Min absoluta favorit ibland årstiderna riskerar att försvinna helt. Snart slår det väl om till sommar över en natt. Jag vill inte missa våren. Våren är lagom, och lagom är ju som alla vet bäst. Dessutom vill jag använda mina fina solglasögon igen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Jag vill också ha VÅR!

9/4/06 20:56  

Skicka en kommentar

<< Hem