lördag, oktober 07, 2006

Today

Så, jag fick jobbet som sagt. Men jag börjar inte förens den 23 oktober. De hade inte resurser nog för att alla nya skulle kunna börja samtidigt så det börjar ungefär en ny i veckan nu, och min lott föll på 23 oktober.

Jag längtar verkligen, för just nu är jag näst intill pank. Jag har drygt 100 kronor på kontot och min tandläkare ska laga en tand om två veckor. Det känns inte jättebra. Men morsan tjatar om att tänderna är viktiga. Det är väl antagligen bättre att laga tanden nu än att vänta. Nu finns ju ändå chansen att det är relativt billigt. Väntar jag kanske skadan på tanden blir värre och i och med det ökar kostnaden vid lagningen.

I alla fall så var jag ganska deppad tidigare idag just på grund av att pengarna sinar på kontot. Det är inte mycket mat hemma. Men det ordnar sig förhoppningsvis när pappa kommer hem ifrån Spanien. Då får vi nog lite matpengar så att vi klarar oss månaden ut.

Just nu sitter jag hemma hos Fidde. Vi ska åka till Karlstad imorgon och gå på hockey. FBK-HV71. Det ska bli kul. Men känns lite surt att åka buss bara. Jag hoppas att tiden går fort och att det är bra stämning i bussen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem