lördag, oktober 14, 2006

Min mormor är en seriemördare

Idag har jag varit hos mormor och morfar och målat några dörrar. Bar även in flickan ifrån fontänen. Hon ser så oskuldsfull ut. Som att hon bara väntade på att någon skulle komma och fråga vem hon är och vad hon gör där. Och medan hon väntar så gosar hon lite med sin anka.

Sedan fortsatte jag kvällen med ungdomssamling. Vi hade hyrt simhallen ikväll så vi var där emellan halv åtta och tio. Första gången jag är där på massa år. Det hade hänt en hel del. Receptionen var ombyggd, duscharna var ombyggda och bassängerna var renoverade. Jag ska egentligen inte bada på grund av att jag har lite problem med mina öron. Men jag valde att följa med ikväll ändå. Dels för att det annars hade varit lite ont om ledare och för att få basta.

Jag är uppvuxen med en bastu i huset. Ända sedan mina föräldrar skiljde sig och vi sålde huset har jag saknat att kunna gå och basta när som man kände för det. Eftersom jag heller inte är någon flitig besökare av badhus så blir det väldigt sällan någon bastustund nu mer.

Men ikväll passade jag alltså på och bastade mer än vad jag badade. Fruktansvärt skönt att få sitta och slappna av i en varm bastu.

Min mormor, seriemördaren, då. Vad är det jag skriver egentligen? Jo, hon rensade rabatterna idag och drog upp blommor. Under tiden så hittade hon ganska många sniglar, som hon kastade ner på garageinfarten medans hon fortsatte att rycka blommor. När hon sedan var klar med det så gick hon helt sonika ned på garageinfarten och sökte upp varenda snigel som hon kastat ner för att mörda dem med hjälp av sulan på gummistöveln. Det krasade ganska ordentligt om de stackars små liven till sniglar.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Först och främst, ta och leta upp en bastuklubb, det passar nog dig ;P.

För det andra, din mormor rockar. Sniglar ska döden dö, om och om igen. Kan du inte visa filmen när jag skrämmer Shjimm för henne (din mormor alltså). Hälsa henne även att hon har mitt fulla stöd

15/10/06 01:34  

Skicka en kommentar

<< Hem