torsdag, oktober 19, 2006

Wroom wroom

Igår skaffade jag mig en bil. En Volkswagen Golf III 1.4 CL årsmodell 1994. 90 pigga hästkrafter och ett sprillans nytt batteri under huven.

Jag var nämligen tvungen att köpa ett nytt batteri. Bilen ifråga har stått mer eller mindre stilla i två år och den startade inte utan starthjälp ifrån någon annan bil med ett friskt batteri i sig. Efter att ha kört lite igår i hopp om att batteriet skulle ladda sig kunde jag dock konstatera att så inte var fallet. Batteriet tog inte emot ström.

Så idag tog jag hjälp av Bulan och startade bilen på förmiddagen för att bege mig emot Jönköping för att införskaffa ett passande batteri på Biltema. Sagt och gjort. Jag träffade Marcus där också. Han hjälpte mig att byta batteriet. Sedan kollade jag in hans nya lägenhet och vi hämtade käk på Max.

Ikväll har jag uppdaterat kyrkans hemsida. Inte alls roligt men nu är det gjort och det är gjort ordentligt. Så förhoppningsvis blir det bara några nyhetsuppdateringar de närmaste månaderna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem